Levertijden

Wij kunnen het niet vaak genoeg benadrukken: Bij ons koopt u uw (topdek)matrassen rechtstreeks vanuit de fabriek. Want wij maken alle matrassen zelf in onze eigen fabriek in Nederland (Heerenveen). U koopt een Hollands kwaliteitsproduct dat ambachtelijk gemaakt wordt van enkel gecertificeerde West-Europese grondstoffen.

Wij hanteren geen voorraad, maar maken ieder matras speciaal op maat. Wij communiceren daarom een levertijd van 1 tot 3 weken. Vandaag besteld, volgende week in onze productie, en de week daarna thuisbezorgd door onze huisvervoerder.

Zodra uw bestelling bij ons binnenkomt, gaan wij het matras dus voor u op maat maken. Ieder matras wordt per klantorder geproduceerd. Dit betekent dat u een aantal werkdagen geduld moet hebben tot uw matras klaar is. Over het algemeen kunnen wij snel produceren, wij hebben namelijk alle grondstofmaterialen in huis. De grootste vertragende factor zit hem vaak in het vervoer naar uw huis toe, aangezien de meeste matrassen met meubeltransport moeten vanwege de grootte.

Wij werken voor meubeltransport samen met onze huisvervoerder Jos Dusseldorp Transport. Voor topdekmatrassen, wiegmatrassen, en andere pakketten werken we samen met pakketdienst GLS.

Verzendkosten

U kunt uw bestelling door heel Nederland en België laten bezorgen, de bijdrage in kosten hiervoor bedragen:

Nederland

  • Beddengoed en matrasbeschermers 7,50 euro
  • Babymatrassen, kindermatrassen en topdekmatrassen 15 euro
  • Alle matrassen, lattenbodems en boxsprings 30 euro

België

  • Beddengoed en matrasbeschermers 15 euro
  • Babymatrassen, kindermatrassen en topdekmatrassen 30 euro
  • Alle matrassen, lattenbodems en boxsprings 65 euro

Prijzen

Alle genoemde prijzen op MatrasFactory.nl en MatrasFactory.be zijn in Euro en inclusief 21% BTW.

Betaling

iDeal

Matras Factory maakt onder andere gebruik van iDeal, wat door de jaren heen dé standaard voor betalingen via het internet in Nederland is geworden. iDeal is tevens de veiligste manier voor internetbetalingen en partner van o.a. ABN-AMRO, Fortis, Rabobank, SNS bank en ING bank.

Door gebruik te maken van deze betaalmethode versnelt u de levertijd aanzienlijk. Kiest u voor een niet-online betaalmethode (betaling per bank- of giro overboeking) dan leveren/versturen wij uw bestelling in de regel pas na ontvangst van uw betaling.

PayPal

U kunt uw bestelling ook betalen via het steeds populairder wordende PayPal. Met een PayPal-account kunt u snel en gemakkelijk online geld overmaken en ontvangen. Het is een ideale betaalmethode om (ook internationaal) veilig artikelen te bestellen via internet.

Creditcard (VISA en MasterCard)

Sinds kort u bij MatrasFactory.nl en MatrasFactory.be ook afrekenen met uw VISA of MasterCard.

Wanneer u uw bestelling komt afhalen, kunt u uw bestelling ook pinnen. U betaalt dan het totaalbedrag in onze showroom bij de fabriek in Heerenveen. U kunt uiteraard ook uw matras hier uitzoeken, betalen en vervolgens laten bezorgen.

Bancontact Mistercash

Om onze klanten uit België zo goed mogelijk te kunnen bedienen, bieden wij ook Bancontact Mistercash als betaalmethode aan. Mistercash is een samenwerking van een aantal Belgische banken en te vergelijken met Ideal in Nederland.

Vooruitbetaling

U kunt uw bestelling ook naar ons overmaken door middel van een vooruitbetaling. U maakt dan het totaalbedrag van uw bestelling over naar ons IBANnummer, ABN Amro (IBAN): NL66ABNA0627730507 ten name van  Matras Factory in Heerenveen onder vermelding van uw bestelnaam en uw ordernummer. Zodra uw betaling bij ons binnen is, wordt uw bestelling in behandeling genomen. Uiteraard kunt u ook een bestelling plaatsen, vooruitbetalen en het vervolgens zelf komen afhalen in onze showroom in Heerenveen.

Verzending onder rembours (betalen aan de chauffeur)

U kunt uw bestelling ook betalen aan de chauffeur op het moment dat de bestelling bij u thuis geleverd wordt. U betaalt dan het volledige bedrag (de producten + de bezorgkosten + de rembourskosten) gepast in contanten aan de chauffeur. De rembourskosten bedragen 15 euro.

Pinnen bij afhalen

Wanneer u uw bestelling komt afhalen, kunt u uw bestelling ook pinnen. U betaalt dan het totaalbedrag in onze showroom bij de fabriek in Heerenveen. U kunt uiteraard ook uw matras hier uitzoeken, betalen en vervolgens laten bezorgen.

Retourneren

Mocht uw bestelling ondanks al onze zorg toch niet voldoen aan uw verwachtingen, dan heeft u altijd het recht op uw bestelling binnen 14 dagen aan ons te retourneren. Wilt u hiervan gebruikmaken, dan dient u ons hiervan per e-mail (info@matrasfactory.nl) op de hoogte te stellen. De kosten voor transport van de retourzending zijn wel voor uw eigen rekening.

Uw bestelde artikelen dienen binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst te worden teruggezonden aan Matras Factory in Heerenveen (zie contactpagina voor onze gegevens). Het aankoopbedrag (inclusief eventueel door u betaalde verzendkosten) wordt binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons aan u terugbetaald.

Geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze ongebruikt zijn en, voor zover mogelijk, verpakt in de originele verpakking. Zie ook onze algemene voorwaarden voor meer informatie over uw retrourrechten en -plichten.U kunt gebruiken van ons retourformulier:

U kunt het ingevulde retourformulier sturen naar:
Matras Factory
Businesspark Friesland-West 7
8447 SL Heerenveen
Nederland

Algemene Voorwaarden

Al onze prijzen, transacties en leveringen gaan volgens onze Algemene Voorwaarden. U kunt hier klikken voor de digitale versie van de Algemene Voorwaarden van Matras Factory

Niet tevreden?

Matras Factory vindt klanttevredenheid erg belangrijk. Ondanks onze zorg voor kwaliteit en service, kan het voorkomen dat u een klacht heeft of niet tevreden bent over onze dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Wij vragen u vriendelijk om uw klacht aan ons door te geven. Dit kunt u doen per e-mail, regulier post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens:

Matras Factory
Businesspark Friesland-West 7
8447 SL Heerenveen
Nederland

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden (meestal wel veel sneller), mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan altijd op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.